Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 11 maja 2020

Zimowy obrazek w majowym słońcu

Gdy przeczytałam o Konkursie na DIY-zrób to sam o Hafcie myślami wróciłam do przeszłości.
Jako dziewczynka próbowałam różnego rodzaju ściegów: za igłą, łańcuszkowy, sznureczkowy, stębnowy, dziergany, krzyżykowy...
Babcia była skarbnicą wiedzy na temat haftu i w każde wakacje bardzo chętnie mi ją przekazywała.
Później próbowałam haftu płaskiego, atłaskowego i nawet cieniowanego. Z tych czasów został mi bieżnik lniany z hafem ludowym wykonany wełną.
Jako młoda mama uszyłam poduszkę do wózka dla synka, ozdobioną haftem richelieu. Pamiętam ile trudności sprawiło mi wycięcie tych wszystkich dziureczek, a jeszcze wymyśliłam sobie wokół mereżkę.
Najbardziej jednak pokochałam haft krzyżykowy i tak zostało do dziś.
Wspomnienia sprawiły, że powstał obrazek zimowy z gilami wykonany wełną, haftem płaskim. Fajnie się haftowało, ale wolę krzyżyki.
Banerek konkursu:

Zainspirowałam się fragmentami haftu przedstawiającego dziewczynę.

10 komentarzy:

  1. Przepiękny obrazek w mojej ulubionej technice haftu, dobrze, że miałyśmy babcie, które uczyły nas tych pięknych technik. Pozdrawiam ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Mariolko gratuluję !! Ten hafcik jest cudny i na pewno wymagał sporo pracy. Ale efekt WOW, pięknie jest. Powodzenia w zabwie
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny haft! Obrazek szalenie oryginalny :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie śliczny, napatrzeć się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie, że miałaś się od kogo uczyć haftu od dzieciństwa. Dzięki temu takie cuda teraz tworzysz. Urocze ptaszki i technika piękna. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Extra! Super wyszło, strasznie mi się podoba! Bardzo fajny obrazek. Dziękuje za udział w zabawie DIY HAFT. Pozdrawiam serdecznie DT DIY Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam haft płaski i twój obrazek bardzo mnie urzekł. Dodatkowe ukłony dla Ciebie w ilość pracy włożoną w jego wykonanie. Dziękuję za udział w naszym KONKURSIE ROCZNICOWYM. Pozdrawiam serdecznie. DT DIY Bogumiła

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...